Japaniin muutto

Tällä foorumilla keskustellaan Japanin kulttuurista koko kirjossaan. Tänne siis keskustelut niin klassisesta kulttuurista, ruoasta, nykypäivän pop-kultuurista että Japaninmatkailusta sekä kaikesta muusta siltä väliltä.

Valvoja: Belorfyn

Japaniin muutto

ViestiKirjoittaja mobber » 21.04.2018 18:06

Hei, haluaisin kuulla kokemuksia ihmisiltä, jotka asuvat Japanissa, ovat asuneet jonkin aikaa tai ovat suunitelleet muuttoa. Itse kiinnostuin 10v sitten Japanista. Ensin mangan/animen kautta, sitten musiikki, jdraama ja muutenkin maana Japani on aina viehättänyt. Lopetin kielen opiskelut moneksi vuodeksi ja aloitin jokin aika sitten uudestaan. Hyvin on palautunut mieleen. Kielen osaamisesta valtava hyöty ja ainakin muutama henkilö sanonut, ettei ole ollut todistus papereilla kauheasti virkaa, kun on töitä hakenut ja kieli vain hallussa. Itse olen aikonut mennä tunneille myös.

Jotkut sanovat, että pitäisi olla ainakin ammattikorkea käytynä. Onko tämä pakollista? Että pitäisi vielä koulua alkaa käymään, kun työelämää jokunen vuosi takana. Joissakin kaupungeissa kieltä opetetaan, että kuka vaan voi kauden maksettua liittyä. Saako näistä jonkun todistuksen? Jos apua Japaniin pääsystä saisi. Suomessa asuminen ei vaan enää nappaa ja Japaniin pääsy ollut kauan unelmana. Helppo ja halpa tapa olisi tietenkin etsiä vaimo, mutta sellaiseen ei viitsi ryhtyä, että maahan pääsee.

Olen tämän vuoden aikana, kesällä tai syksyllä tekemässä matkaa Tokioon.
mobber

Paluu Japanin kulttuuri - 日本の文化