Japanese Pod 101

Täältä löydät parhaat japaniaiheiset linkit.

Valvoja: Belorfyn

Japanese Pod 101

ViestiKirjoittaja Rufi » 20.08.2009 16:29

Joop tästä pyöriny juttua vähän kaikkialla ja tahtoisinkin kysyä, että olisiko tuonne järkeä ostaa aikaa? Aina ilmaisesta videoiden näkemisestä pro+:aan, jossa on esim. 1-on-1 Live Instructor Hours ("pro:t" vastaavat kysymyksiisi) ja Personalized self-study curriculum (tekevät sulle oman opintosuunnitelman).
Tuolle pro+:llekkin löysin kyl kaksi hintaa, 25$(tjsp, 18€) ja 47$(33€) per kuukausi...

EDIT: Linkki
Rufi

Re: Japanese Pod 101

ViestiKirjoittaja alantin » 20.08.2009 16:33

Itse oon joskus kuunnellut tuolta kaikki ilmaiset podcastit. (En oo varma ovatko yhä ilmaisia kun en ole käynyt pitkään aikaan..)
Itse tykkäsin ja oli hyvää kamaa. Varsinkin esim. työmatkalla kuunnella autossa.

Kyllä uskoisin, että sinne kannattaa rahaakin laittaa kun ilmainenkin materiaali oli sen verran hyvää tasoa.
少年よ、大志を抱け。この老人のように。
・ウィリアム・スミス・クラーク
alantin

...

ViestiKirjoittaja aru » 08.09.2009 11:00

Kai tolla sivustolla on omat puolensa, mutta aika karseesti on mainostettu
itseä koko sivusto täyteen... Se, että tuo on nopein mahdollinen tapa oppia japanin kieli ja että siellä on jotain uskomattomia kielenoppimis salaisuuksia on tietenkin valhetta ja ihan puppua.

uh... Ja kaiken lisäksi noi kuunneltavat oppitunnit tuolta on tosi häiritseviä.
Siellä sanotaan joku sana, ja sitten pilkotaan se paloihin lausumista varten, vaikka se olis kuinka tahansa helppo, ja sitä hoetaan ihan liikaa ja tulee semmonen olo, että koko ohjelma ajattelee, että kuuntelijat on ihan tyhmiä... Opetus on tylsää ja suorastaan urgh, kun ne jaksaa hokea siitä, miten hieno ja loistava ohjelma tämä on ja...
aru

Re: ...

ViestiKirjoittaja alantin » 11.09.2009 20:41

aru kirjoitti:uh... Ja kaiken lisäksi noi kuunneltavat oppitunnit tuolta on tosi häiritseviä.
Siellä sanotaan joku sana, ja sitten pilkotaan se paloihin lausumista varten, vaikka se olis kuinka tahansa helppo, ja sitä hoetaan ihan liikaa ja tulee semmonen olo, että koko ohjelma ajattelee, että kuuntelijat on ihan tyhmiä... Opetus on tylsää ja suorastaan urgh, kun ne jaksaa hokea siitä, miten hieno ja loistava ohjelma tämä on ja...

Perus jenkki tyylistä markkinointia.
Lisäksi japanin ääntäminen on aika vaikeaa englantia ensimmäisenä kielenään puhuvalle, joten ääntäminen väännetään rautalangastai ja siihen keskitytään kovasti. Ihan asiallista minusta vaikka suomalaisena se vaikuttaakin aika turhalta kun ääntäminen on melko helppoa.
少年よ、大志を抱け。この老人のように。
・ウィリアム・スミス・クラーク
alantin

ViestiKirjoittaja tyralyon » 12.09.2009 19:55

Itse oon kanssa kuunnellut kaikki podcastit. Itseä ihmetytti ne video jutut kun siinähän oli että piti miettiä japanilainen sanan enkuksi. Wtf? Jos joku, joka ei oo ikinä aikasemmin opetellut japania kattelee noita videoita ni eihä voi tietää mitä ne sanat tarkoittaa. Ja lisänä harmitti se kun useassa videossa toistettiin jo aikaisemmissa videoissa olleita sanoja.
Ne kanji videot jossa näytettiin miten piirretään ja mitä tarkoittaa ja ääntäminen ja pdf harjoittelu tiedostot oli ihan hyviä.
tyralyon

Paluu Linkit - リンク