Forumilla kanjeja vai...?

Aihe ja sana on vapaa. Täällä voit siis harjoitella japanin kirjoittamista ja pyytää teksteistäsi palautetta tai keskustella muuten vaan aiheesta kuin aiheesta. Japaniksi.

Valvoja: Belorfyn

Forumilla kanjeja vai...?

ViestiKirjoittaja Vierailija » 02.02.2015 21:46

Niin tuli lähiaikoina kateltuksi näitä forumeita, ja aloin miettiä että puhutaanko täällä kanjeilla,hiraganoilla vai katakanoilla? :?:
Vierailija

Re: Forumilla kanjeja vai...?

ViestiKirjoittaja Egge » 04.02.2015 10:57

Vierailija kirjoitti:Niin tuli lähiaikoina kateltuksi näitä forumeita, ja aloin miettiä että puhutaanko täällä kanjeilla,hiraganoilla vai katakanoilla? :?:

Kanjikaveri-yhteisö kommunikoi osittain japaniksi, mikä tarkoittaa kanjeja, hiraganaa ja katakanaa. Teknisessä, vaikeassa keskustelussa ihmiset eivät aina muista, että osa meistä on eri tasolla. Itsekin joudun usein katsomaan sanakirjasta, mitä joku kanji tarkoittaa.

Siljan filosofian mukaan kanat ovat tarkin tapa ilmaista, miten itse kukin japanin sana äännetään. Ja myös autenttisin! Itse olen myöntyväinen romanisoimaan ainakin silloin, kun aloittelijalle selvennetään ääntämystä.

Korea-osiossa käytetään tietenkin korean kirjoitusta, se nyt taisi olla nimeltään hangul.
Egge

Paluu 日本語のフォーラム - Japaninkielinen foorumi