Korean oppikirjat

Keskustelua korean kielestä: kielioppi, sanasto, kirjoittaminen ja kaikki muu kieleen liittyvä kuuluvat tähän foorumiin.

Re: Korean oppikirjat

ViestiKirjoittaja Yufina » 11.07.2011 06:50

Silja kirjoitti:Onkohan tuo mainistemasi Yonsei Korean uudistettu painos tuosta minun jo aikaisemmin mainisemastani kirjasarjasta vai onkohan kyseessä ihan uusi sarja?

Kovasti koitin etsiä lisätietoa tuosta sinun kirjastasi jokunen aika sitten, mutta en oikein löytänyt sitä paljoakaan. Ilmeisesti kyseessä voisi olla tämä kirja? http://www.koreanbook.de/index.php?main ... cf55760f80 Kuvittelisin, että tuo olisi myös juurikin tuota vanhempaa painosta.

Mistäs nuo vanhemmat painokset tilasit? Ilmeisesti taisit saada suht halvalla, jos vanhempaa painosta nyt ovat?

Sain itse juuri maksettua tuon Yonsei Korean 1, vielä kun lähettäisivät ko. kirjan. Tuli lähemmäs 49e hintaa kirjalle kaikkien kulujen kanssa. Vähän tämä paypal rokotti, mutta ei voi mitään. Silti suhteellisen halvaksi tuli ko. kirja kun pitäisi vielä tulla 3 päivän kuljetuksena suomeen. EDIT: Tuli mailia että kohta varmaan lähtee kirja DHL:nä tänne (tai ainakin suerantakoodin lupasivat pistää). :mrgreen: Voin sitten loppu viikosta kirjoittaa kirjasta mielipiteeni tänne :)

Luin tässä muuten juuri Yonsei Reading 6 erittäin postiivisen arvostelun. En tiedä onko sillä mitään tekemistä itse Yonsei Korean sarjan kanssa, mutta hyvältä lisältä vaikuttaa rinnalle tai jo ihan muutenkin.

I like how textbooks try to incorporate culture into the learning process, but some books just come off as… terribly boring. The Yonsei reading book is different, and I love the aspects of culture they bring into the readings. They have passages that introduces the famous mountains of Korea in the form of a travel log, the 길거리 문화 (street culture) of Korea, and passages on using movies to understand Korea. I really appreciate the effort put in to choose each and every passage. They vary the styles of the text too: argumentative essays, travel log, narration, poems etc. This allows us to get exposed to a wide range of texts.
http://hangukdrama.wordpress.com/2011/0 ... reading-6/

Suosittelen muuten lukemaan tuota blogia. Löytyy ihan mielenkiintoista luottevaa. Juttua myös japanin opiskelusta korean kautta. http://hangukdrama.wordpress.com

Tässä vielä mielenkiintoinen kuva, joka sai itseni innostumaan oikein kirjoittamaan Koreaa vihkoon ja hankkimaan myös kunnon kynät. Otin myös selvää, ko. kynistä mitä kuvissa esintyy ja ovat laadukkaita, mutta myös halpoja.
http://hangukdrama.wordpress.com/2011/0 ... %e3%83%88/

Myös toinen kohta jossa kuva tekstistä. http://hangukdrama.wordpress.com/2011/0 ... %eb%a0%a5/

Toivottavasti ei nyt ihan OT:ksi mennyt tämä loppu.
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja Silja » 11.07.2011 07:19

Yufina kirjoitti:
Silja kirjoitti:Onkohan tuo mainistemasi Yonsei Korean uudistettu painos tuosta minun jo aikaisemmin mainisemastani kirjasarjasta vai onkohan kyseessä ihan uusi sarja?

Kovasti koitin etsiä lisätietoa tuosta sinun kirjastasi jokunen aika sitten, mutta en oikein löytänyt sitä paljoakaan. Ilmeisesti kyseessä voisi olla tämä kirja? http://www.koreanbook.de/index.php?main ... cf55760f80 Kuvittelisin, että tuo olisi myös juurikin tuota vanhempaa painosta.

Mistäs nuo vanhemmat painokset tilasit? Ilmeisesti taisit saada suht halvalla, jos vanhempaa painosta nyt ovat?
Juuri tuo kirja on kyseessä. Olen ostanut kolme ensimmäistä osaa Koreasta (Bandi & Luni'silta) ja loput kolme tilasin Seoul selectionista. Koreassa olen maksanut näistä näköjään hintalappujen mukaan 15 000 wonia kipale ja Seoul selectionissa hinta on nähtävästi noista vaikeammista 2 000 wonia tuohon äsken mainittuun lisää. Kivasti lyöty hintaa lisää kirjalle tuolla saksalaisessa nettikaupassa! :shock: Osaavat ottaa ainakin katteet tavaroistaan...

//Edit. korjattu ajatushärö: vanhimmista --> vaikeimmista
Silja
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Yufina » 11.07.2011 07:53

Silja kirjoitti: Kivasti lyöty hintaa lisää kirjalle tuolla saksalaisessa nettikaupassa! :shock: Osaavat ottaa ainakin katteet tavaroistaan...

Tuon on kyllä ikävää, että pyytävät tuolla noin paljon kirjoista. Mutta taitaa olla sivu ainut ja suhteellisen suuri joka myy korean kirjoja (myös harvinaisempia) euuropassa. Harmi ettei Seoul selection myynyt Yonsei Korean 1 uudempaa painosta. Vaan jouduin sen sitten muualta tilamaan.
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja Silja » 11.07.2011 17:07

Yufina kirjoitti:Tuon on kyllä ikävää, että pyytävät tuolla noin paljon kirjoista. Mutta taitaa olla sivu ainut ja suhteellisen suuri joka myy korean kirjoja (myös harvinaisempia) euuropassa. Harmi ettei Seoul selection myynyt Yonsei Korean 1 uudempaa painosta. Vaan jouduin sen sitten muualta tilamaan.
Joo, siis varmasti joutuvat maksamaan noista kirjoista ylipäänsä enemmän kuin normikuluttaja, tullimaksuja ja muita. Ja varmaan täytyy maksaa työntekijöillekin jotain, tuskinpa he ihan ilmaiseksi pelkästä työn ilosta tekevät töitä.

Tuonne Seoul selectioniin kannattaa laittaa sähköpostia jos ei ole vielä jokin kirja valikoimissa. Nyt kun tutkin noita minun Yonsein kirjojen osia 4-6, niin niissäkin on lätkäistynä Bandi & Luni'sin hintalappu takakanteen. Eli käyttävät ilmeisesti Bandi & Luni'sia tukkukauppanaan Seoul selectionissa... :D Bandi & Luni'silla nuo uudemmat kirjat maksavat vähän vajaa 30 000 kappale (eli alta 20 € viisiin nykykursseilla?) ja kun Seoul selection ei ainakaan näistä minun joskus tilaamistani kirjoista veloittanut mitään muuta extraa kuin toimituskulut, ainakin takakannen hintalapuissa seisoo sama hinta kuin Seoul selectionin sivuilla, niin vaikka tuohon tulisi vielä tyyliin 15 000 lisää per kirja toimituskuluja päälle, niin tulisi silti reilusti halvemmaksi tilata suoraan Koreasta.

Nyt kun olis korealainen sotu, niin pistäsin rekisteröityen tuonne Bandi & Luni'siin ja pistäisin luottokortin vinkumaan...
Silja
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Yufina » 13.07.2011 17:48

Silja kirjoitti:Tuonne Seoul selectioniin kannattaa laittaa sähköpostia jos ei ole vielä jokin kirja valikoimissa. Nyt kun tutkin noita minun Yonsein kirjojen osia 4-6, niin niissäkin on lätkäistynä Bandi & Luni'sin hintalappu takakanteen. Eli käyttävät ilmeisesti Bandi & Luni'sia tukkukauppanaan Seoul selectionissa... :D Bandi & Luni'silla nuo uudemmat kirjat maksavat vähän vajaa 30 000 kappale (eli alta 20 € viisiin nykykursseilla?) ja kun Seoul selection ei ainakaan näistä minun joskus tilaamistani kirjoista veloittanut mitään muuta extraa kuin toimituskulut, ainakin takakannen hintalapuissa seisoo sama hinta kuin Seoul selectionin sivuilla, niin vaikka tuohon tulisi vielä tyyliin 15 000 lisää per kirja toimituskuluja päälle, niin tulisi silti reilusti halvemmaksi tilata suoraan Koreasta.

Nyt kun olis korealainen sotu, niin pistäsin rekisteröityen tuonne Bandi & Luni'siin ja pistäisin luottokortin vinkumaan...

On jo pidemmän aikaa pitänyt pistää tuonne s-postia. Mutta en ollut vain saanut aikaseksi, mutta nyt sitten pistin jos saisivat valikoimaansa. Tuo 30 000 won taitaa olla ihan ovh tuolle kirjalle koreassa. Ainaikn mitä google olen selaillut niin kaikkialla on tuo hinta ja siitä ylseensä ~5% alennus.

Itse sain oman kirjan tuohon hintaa + 35 000 pikatoimitus kolmessa päivässä suomeen. Tosin paypla rokotti tuohon vielä hieman lisää (~48e kirjalle toimitettuna). Ihme kyllä, vaikka maanantai aamulla maksoin kirjan ja tuli vahvistus että pistävät lähetyskoodin mulle. Mutta ei ole vielä mitään kuulut, onko kirja edes lähtenyt. Toivottavasti ovat edes saaneet kirjan jo lähetettyä.

Mitäs tuo korean sotu? Onko se pakollinen kaikissa paikoissa, jos koreasta meinaa tilata? Olisin ymmärtänyt, että jostain pystyisi tilamaan ilman sitäkin kunhan olisi vain kieli tarpeeksi hallussa, mutta itsellä kun ei ole, niin hieman hankalaa ajatella mitän moista ainakaan vielä. :/

EDIT: Pistetääs nyt viel tännekin mielenkiintoinen kirja, joka pitää ehdottomasti joskus hankkia. Meinaan korean opiskelu japanin kautta: http://chokochoko.wordpress.com/2010/06 ... ok-review/
Kirja näyttää erittäin mielekiintoiselta ja saattaisi olla suurikin apu nille jotka japania jo osaavat. Korea on kummiskin hyvin samanlainen kieli kuin japani. Ei kai tähän voi muuta kuin lainata hyvin paikkaa pitävän lauseen:
Korean through Japanese is the most natural and easiest way and this book follows that fact closely. Why learn something totally new when you can already copy it from Japanese?
:mrgreen:

Sitten olisi vielä tälläinen jossain paljon kaikkea yleisimpiä juttuja miten mikäkin sanotaan japanista koreaksi ja mikä parasta kirja on täynnä kuvia värien kanssa:
http://chokochoko.wordpress.com/2010/07 ... ok-review/
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja Yufina » 14.07.2011 13:57

Oho sain postia Seoul selectionilta että nyt olis ainakin ensimmäinen osa heidän sivuillaan. Hintaa tulis hieman päälle 50e pikakuljetuksena. Oma kirja maksaa ~2e vähemmän. Tosin olisi vaan heti pitänyt tajuta laittaa tuonne postia. Tuolla ainakin olis tämä toimitus pelannut nopeasti. Ny tuntuu että nykysessä paikassa vain kestää ja kestää tämä kirjan tuleminen. Sais nyt edes viestiä että kirja olis lähtenyt. No toivossa on hyvä elää, jos vaikka vielä huomenna sais kirjan.
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja mariwae » 14.07.2011 14:41

Miksiköhän en oo Practical Koreanista kuullu ennen, niin hyvältä vaikuttaa. Vaikka en löytänykkään kuin yhden arvostelun ( http://rockyourteeth.xanga.com/71019533 ... k-reviews/ ) niin kyllä tuon perusteella vois laittaa tilausta tulemaan, kun eka päättäisin mistä :D. Tuon lisäksi joku hyvä sanakirja (ehdotuksia?) niin kyllä sillä varmaan alkuun pääsee. Jos ei iske niin sitten on aina Integrated Korean vaihtoehtona :)
mariwae

ViestiKirjoittaja Yufina » 18.07.2011 07:03

mariwae kirjoitti:Miksiköhän en oo Practical Koreanista kuullu ennen, niin hyvältä vaikuttaa. Vaikka en löytänykkään kuin yhden arvostelun ( http://rockyourteeth.xanga.com/71019533 ... k-reviews/ ) niin kyllä tuon perusteella vois laittaa tilausta tulemaan, kun eka päättäisin mistä :D. Tuon lisäksi joku hyvä sanakirja (ehdotuksia?) niin kyllä sillä varmaan alkuun pääsee. Jos ei iske niin sitten on aina Integrated Korean vaihtoehtona :)

Taitaa olla suhteellisen uusi kirja (2008) ja muutenkaan sitä ei taida täällä päin kovin helposti saada. Joten sen takia siitä ei hirveästi ole arvosteluja. Tuon saman arvostelun perusteella itsekin tuon kirjan tilasin :D. Mutta tosiaan tuolta Seoul selectionista kannattaa kirja tilata. Et sitä muualta ainakaan halvemmalla saa. Tosin en itse ihan 100% tuosta Practical Koreanista pidä. Taitaa johtua, että odotan innolla Yonsei Korean 1 saapumista. Lauantaista asti lähtenyt saksasta tänne päin. Joten toivotaan että tulisi tänään. Mutta eiköhän se huomenna tule viimeistään. Jos siihen asti jaksat odottaa, niin voi kertoa siitä mielipiteeni ja verrata sitä tuohon Practical Korean. Ehkä sitten osaan antaa siitäkin lopullisen mielipiteeni. Vaikka ei se kyllä huono ostos ole.
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja mariwae » 18.07.2011 11:25

Yufina kirjoitti:Taitaa olla suhteellisen uusi kirja (2008) ja muutenkaan sitä ei taida täällä päin kovin helposti saada. Joten sen takia siitä ei hirveästi ole arvosteluja. Tuon saman arvostelun perusteella itsekin tuon kirjan tilasin :D. Mutta tosiaan tuolta Seoul selectionista kannattaa kirja tilata. Et sitä muualta ainakaan halvemmalla saa. Tosin en itse ihan 100% tuosta Practical Koreanista pidä. Taitaa johtua, että odotan innolla Yonsei Korean 1 saapumista. Lauantaista asti lähtenyt saksasta tänne päin. Joten toivotaan että tulisi tänään. Mutta eiköhän se huomenna tule viimeistään. Jos siihen asti jaksat odottaa, niin voi kertoa siitä mielipiteeni ja verrata sitä tuohon Practical Korean. Ehkä sitten osaan antaa siitäkin lopullisen mielipiteeni. Vaikka ei se kyllä huono ostos ole.

No ehkä vielä sitten odottelen mielipidettäsi, eihän tässä mikään kiire ole :)
mariwae

ViestiKirjoittaja Silja » 18.07.2011 21:44

mariwae kirjoitti: Tuon lisäksi joku hyvä sanakirja (ehdotuksia?) niin kyllä sillä varmaan alkuun pääsee. Jos ei iske niin sitten on aina Integrated Korean vaihtoehtona :)
Ei kannata ostaa, netistä löytyy paljon parempia sanakirjoja kuin paperisena versiona tulet ikinä löytämään. Itse ostin Koreasta yli 2 vuotta sitten paperisanakirjan ja olen varmaan kerran avannut sen jälkeen (paitsi että nyt oli pakko kaivaa se tuolta hyllystä ja vähän tutkailla)... Tähän tosin vaikuttaa aika paljon se, että ostin samaiselta reissulta myös elektronisen sanakirjan, jota en myöskään ole kovin suureen hyötykäyttöön vielä ottanut. Nettiä tulee kuitenkin käytettyä joka tapauksessa pääasiassa.
Silja
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Yufina » 19.07.2011 12:33

Silja kirjoitti:
mariwae kirjoitti: Tuon lisäksi joku hyvä sanakirja (ehdotuksia?) niin kyllä sillä varmaan alkuun pääsee. Jos ei iske niin sitten on aina Integrated Korean vaihtoehtona :)
Ei kannata ostaa, netistä löytyy paljon parempia sanakirjoja kuin paperisena versiona tulet ikinä löytämään. Itse ostin Koreasta yli 2 vuotta sitten paperisanakirjan ja olen varmaan kerran avannut sen jälkeen (paitsi että nyt oli pakko kaivaa se tuolta hyllystä ja vähän tutkailla)... Tähän tosin vaikuttaa aika paljon se, että ostin samaiselta reissulta myös elektronisen sanakirjan, jota en myöskään ole kovin suureen hyötykäyttöön vielä ottanut. Nettiä tulee kuitenkin käytettyä joka tapauksessa pääasiassa.

Yep ei kannata ostaa sanakirjaa. Vaikka kyllä niitä hyviäkin paperi sanakirjoja varmasti on, mutta ~95% niistä on lähestulkoon hyödyttömiä. Ja yleensä hyvästä saanee maksaa kunnolla ja nekään eivät ihan alottelioille sovi.

Jos haluat mukanakulkevan sanakirjan, niin paras on ehdottomasti jokin android puhelin (Samsung Galaxy S [II itsellä]) ja siihen netti. ;] Ei voi enää paljoa parempaa sanakirjaa löytyä.

Jaaha kirjan tuleminen näyttänee vaan kestävän. Oli eilen tullut ~12 aikaa suomeen, mutta vasta huomenna jaksavat toimittaa, mikäli olen silloin vain kotona >_< Ei kyllä enää mitään DHL-express kiitos. Maksoin siitä hyvät extrat, mutta tuntuu suomen päässä tökkivän toimitukset ainakin pienimmille paikkakunnille. Seoul selectionissa toimitus sentään toimii loistavasti (su tilaus ja ke perillä). On se kamalaa tällänen odottelu.
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja Yufina » 20.07.2011 13:19

Nyt sitten sain vihdoin tuon Yonsei Korean 1 kirjan. Ensimmäinen vaikutus kun sain kirjan paketista ulos oli erittäin postiivinen. En tiedä johtuuko se jotenkin tuosta A4 koosta, vaikka aluksi pelkäsin kovasti että se on liian iso. Kirja on myös kahdessa osassa, kummassakin noin 200 sivua. Noh kirjaa hetken plärättyä voin sanoa että värilliset kuvat ovat ehdottomasti parhaimpia, mitä olen nähnyt tässä 5 vuoden aikana japania ja nyt koreaa opiskellessa. (Itselläni noita kirjoja on hylly piukassa). Niin ja audio Cd tulee tietty mukana (2kpl).

Kirjaa tarkemmin katsottua näyttäisi siltä että englantia on hyvin niukasta, mutta tämä ei ole todellakaan huonoasia. Ehkä paremminkin positiivinen. Lähestulkoon kaikki tehtävät on koreaksi, mutta ilmeisesti suhteellisen helposti ymmärrettävää tekstiä pienellä tutkimisella. Oikeastaan vain hyvä asia =]. Ja näyttäisi että lähestulkoon kaikki on kirjoitettu aika samalla tavalla joten en luulisi tuon olevan hirvittävän vaikeaa, kun pääsee alkuun. (Tosin itse olen vähän kerinnyt opiskella koreaa ennestään, Practical Korean ja Integrated Korean kumpaakin ~4 kappaleen verran.) Ja yleensä tehtävässä on myös esimerkki, joka auttaa aika hyvin jo. Kummiskin ennemmin tai myöhemmin kieltä opitaan enemmän ilman englantia. Sanastosta paha sanoa vielä miten puutteellista se on (jos edes on - jotenkin vain näyttää vähäiseltä(?)), mutta ainakin dialogille löytyy tarvittavat sanat ja sitten joka sivussa on tarvittaessa sanoja. Mutta äkkiseltään katsottuna ainakin osa sanoista olisi vain kuvien kanssa(?). EDIT: Kirja mukaan sanoja olisi 995kpl. :) Englantia kirjassa on mielestäni kummiskin suhteellisen riittävästi. Eli kulttuuria löytyy englanniksi ja sitten kielioppi on myös. Niin ja dialogiaan löytyy myös käännös.

Niin näin äkkiseltään kirjan rakenne näyttäisi siltä että on kymmenen kappaletta jotka on jokainen jaettu vielä 4 pienempään kappaleeseen. + ilmiesesti kertaus ja kulttiri (englanniksi). Ja mikä myös näyttäisi erittäin hyltä, niin jokainen pienempi kappale sisltäisi vain muutaman uutta kielioppi asiaa. Ilmeisesti 1-3 uuttaa (keskimäärin ~2) =]

Näin pikaisesti sanottuna ehdottomasti kirja jonka jokaisen korean opiskelian pitäisi omistaa. Mutta pitänee vielä paneutua tuohon kirjaan ajan kanssa ja katsoa miten hyvin selviydyn kirjassa eteen päin. Ja sitten voisin kirjoittaa tänne enemmän mielipiteitä. =]. Mutta katsellään jospa jo illasta olisin vähän viisampi ^^

Ja jos jotain nyt askaruttaa tuon englannin puuttuminen, niin voisin ehkä miettiä jos kirjottaisin tänne noita (tehtävän ohje)lauseita ja sitten yrittäisi yhdessä niitä käänellä, kun en itsekkään varmaan ihan kaikkea saa ymmärrettyä.

EDIT2: Sanasto tosiaan on tehtävien osalta hieman puutteellista. Mutta kirja on sen verran hyvä, että on ihan sen arvoista etsiä nuo muutamat sanat sanakirjasta ja merkata vaikka itselle kirjaan musitiin. :) Jotkut puutteelliset sanat saattavat tullä uudestaan myöhemmissä kappaleissa käännösten kanssa (voi vaikka tarkistaa kirjan takana olevasta sanastosta, missä tosin näkyy vain sanan kohdalla kappale). Ja tosiaan nuo tehtävien esimerkit kertovat jo yllättävän paljon, joten ei välttämättä edes tarvitse tietää sen enempää. :D
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja Ji-Hyun » 08.10.2011 18:55

Moips, olen jo kauan yritttänyt etsiä Korean kielenoppikirjoja kun japaniksi niitä kyllä löytyy... :roll: Joten jos joku tietää mistä saa Korean kielenoppkirjoa niin viitsiikös kerto minulekkin?? :D
Viimeksi muokannut Ji-Hyun päivämäärä 08.10.2011 18:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Ji-Hyun

ViestiKirjoittaja LauraLee » 24.10.2011 12:17

Mä olen ostanut ihan verkkokaupoista. Joo, ja Soulista ostin kanssa. Siis enkuksihan niitä vaan on. Suomeksi tuskin.
LauraLee

ViestiKirjoittaja Freeroad » 01.08.2012 23:55

Päivää!
Ensimmäiseksi, anteeksi tämmöinen epämääräinen nosto, varsinkin juuri rekisteröityneeltä,
mutta täytyy ihan tulla kysymään että mitä opiskelukirjoja omistatte ja suosittelette juuri korean aloittaneelle henkilölle, joka on hiukan hukassa?
Ja onko erikseen mitään hyvää sivua mistä kannattaa kaivaa materiaalia?
Freeroad

ViestiKirjoittaja Yufina » 02.08.2012 18:53

Freeroad kirjoitti:Päivää!
Ensimmäiseksi, anteeksi tämmöinen epämääräinen nosto, varsinkin juuri rekisteröityneeltä,
mutta täytyy ihan tulla kysymään että mitä opiskelukirjoja omistatte ja suosittelette juuri korean aloittaneelle henkilölle, joka on hiukan hukassa?

Varmaankiin voisin suositella kokeilemaan tätä: http://language.snu.ac.kr/site/en/klec/ ... /index.jsp

Mutta mitä kirjaan tulee, niin siihen on ehkä hieman vaikeampi sanoa mitään oikeaa vastausta. Itse suosittelisin varmaan tuota yonsei korean sarjaa, mutta kirjan saatavuus on hieman hankalaa, saa vain täältä: http://www.seoulselection.com/bookstore ... &Itemid=53

Moni sanonut tuota parhaaksi oppikirja sarjaksi, vaikka täysin alottelioille sen kanssa saattaakin olla pieniä "mutkia" aluksi. Sarjassa on hyvin vähän englantia, Hangul tietysti pitää osata jossain määrin ainaskin, koska kirjassa hyvin vähän opetetaan tuota (taitaa olla sama juttu monen kirjan kohdalla). Onneksi netistä löytää oppaita tuohon. Ja ne on suhteellisen nopea ja hellpo oppia. Kaikki nuo kolme ovat ostamisen arvoisia - varsinkin työkirja. Siinä kun on jopa vastaukset kun taas tuossa oppikirjassa ei ole.

En nyt muista oliko mitään muuta sellasta kirjaa mitä voisi edes tuon tilalle suositella. Ehkä jos jotain aloittelia ystävällisempää haluat, niin practical korean voisi toimia (ainakin aluksi). Itsellä iso pino kirjojoja, mutta nuo taitaa olla ainuat joita itse suosittelisin.

EDIT: Kait tuosta Integrated Korean kirjasta pitää vielä muutaman sanan mainita. Sitä kun kaikki tuntuu käyttävän. Mutta mielestäni se on saanut vähän ristiriitaista arvostelua. Toisille se sopii, mutta sitten taas itse en ole oikein siitä koskaan saanut kiinni kunnolla.
雨降りで隠れても太陽はそこにあるはず。
Yufina

ViestiKirjoittaja Freeroad » 02.08.2012 20:42

Yufina kirjoitti:
Freeroad kirjoitti:Päivää!

Varmaankiin voisin suositella kokeilemaan tätä: http://language.snu.ac.kr/site/en/klec/ ... /index.jsp

Mutta mitä kirjaan tulee, niin siihen on ehkä hieman vaikeampi sanoa mitään oikeaa vastausta. Itse suosittelisin varmaan tuota yonsei korean sarjaa, mutta kirjan saatavuus on hieman hankalaa, saa vain täältä: http://www.seoulselection.com/bookstore ... &Itemid=53

Moni sanonut tuota parhaaksi oppikirja sarjaksi, vaikka täysin alottelioille sen kanssa saattaakin olla pieniä "mutkia" aluksi. Sarjassa on hyvin vähän englantia, Hangul tietysti pitää osata jossain määrin ainaskin, koska kirjassa hyvin vähän opetetaan tuota (taitaa olla sama juttu monen kirjan kohdalla). Onneksi netistä löytää oppaita tuohon. Ja ne on suhteellisen nopea ja hellpo oppia. Kaikki nuo kolme ovat ostamisen arvoisia - varsinkin työkirja. Siinä kun on jopa vastaukset kun taas tuossa oppikirjassa ei ole.

En nyt muista oliko mitään muuta sellasta kirjaa mitä voisi edes tuon tilalle suositella. Ehkä jos jotain aloittelia ystävällisempää haluat, niin practical korean voisi toimia (ainakin aluksi). Itsellä iso pino kirjojoja, mutta nuo taitaa olla ainuat joita itse suosittelisin.

EDIT: Kait tuosta Integrated Korean kirjasta pitää vielä muutaman sanan mainita. Sitä kun kaikki tuntuu käyttävän. Mutta mielestäni se on saanut vähän ristiriitaista arvostelua. Toisille se sopii, mutta sitten taas itse en ole oikein siitä koskaan saanut kiinni kunnolla.

Kiitosta hyvästä vastauksesta, alampa siis tutkia heti.
Freeroad

ViestiKirjoittaja Smileu » 03.12.2016 13:37

Olen tässä nyt parin viikon ajan lukenut koreaa netin kautta ja yhdessä vaiheessa katselin näitä sivuja ja huomasin että täällä on aika vähän tietoa. Sitten sain ajatuksen, oppikirjat. Tässä nyt vähän aikaa pähkäiltyäni törmäsin ongelmaan, että kirjoja on tooodella paljon erilaisia. Omat kriteerini kirjalle olisi että siinä olisi jokaisen kappaleen alussa sanasto (kuten peruskoulun englannissa ja ruotsissa) ja kirja olisi selkeä. Värit eivät ole pakollisia ainakaan tehtäväkirjassa, mutta lukukirjassa voisi olla. Hinnalla ei niinkään väliä kunhan ei koko omaisuutta mene. Ja sitten ostopaikka olisi mieluiten brittien amazon. Osaisitteko suositella jotain hyvää kirjaa siis aloittelijalle? CD-levy ei tarvi olla. Btw onkos täällä enää kukaan koreaa opiskelemassa ja lukeeko kukaan näitä foorumeita?
Smileu

ViestiKirjoittaja Smileu » 02.01.2017 02:08

Olen nyt tässä pienen tutkimuksen jälkeen päätynyt tulokseen että Yonsei Korean saattaisi olla hyvä, mutta sittenkun rupesin katselemaan kirjoja amazonista sun muista niin siellä oli Yonsei Korean 1-1 ja 1-2? Mitä eroa on näillä kahella? Onko se 1-2 sitten sitä 1-1 täydentävä ja onko edes välttämätön?
Smileu

Edellinen

Paluu Korean kieli - 한국어